poniedziałek, 19 sierpnia 2013

genialne bajgle


Dawno nie było nic śniadaniowego, ogólnie ostatnio jest mnie jakby mniej... Ale kiedy znalazłam ten przepis, było oczywiste, że czeka nas pyszne śniadanie.

Genialne bajgle
ciasto:
  • 7g suszonych drożdży (całe opakowanie)
  • 220g letniej wody
  • 100ml mleka
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki cukru
  • 650g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli
na wierzchu:
  • sezam
  • łyżka miodu rozpuszczona w 2 łyżkach wody
Ze wszystkich składników "ciastowych" zagniatamy gładkie i elastyczne ciasto. Przekładamy je do miski posmarowanej olejem i zostawiamy do podwojenia objętości, mniej więcej na godzinę. Kiedy ciasto urośnie, dzielimy je na 10 części i formujemy w kulki. Zostawiamy na 15 minut. następnie każdką kulkę wałkujemy dłońmi na około 60-70 centymetrowy waleczek i postepujemy jak na poniższym zdjęciu. 


Przygotowane bajgle zostawiamy na 30 minut do wyrośnięcia. następnie posmarowałam je rozcieńczonym miodem i odsypałam podprażonym na suchej patelni sezamem. Piekły się na wyłożonej papierem blaszce około 20 minut w 200 stopniach.


Źródło: Gotuje bo lubi

5 komentarzy:

  1. Piękne bajgle! Nawet zdjęcia pachną! Pychota - M.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam w moim wypiekaczu funkcje ciasto na bajgle i tak trafilam tu.Skorzystam z przepisu juz dzis , aby rano przekonac sie co mi wyszlo.
    Wroce tu i napisze jak smakowalo , bo przepis przekonuje mnie , ze jest ok.
    Teresa z Lomzy

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi sie . Wyprobuje juz dzis i jutro wroce tu opowiedziec jak smakowalo

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli smakują tak jak wyglądają to mus zrobić!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...